14.Grup (Akaryakıt ve gaz ürünleri) Meslek Komitesi, akaryakıt istasyonlarında yanlış yakıt konulmasının önlenmesi için araçların akaryakıt depo girişlerine benzin için ayrı dizel için ayrı depo kapağı üretilmesini önerdi. Komite ayrıca akaryakıt personelinin de bazı sektöre tanınan 12 saatlik vardiya sisteminden yararlandırılmasını istedi.
Komite üyeleri, akaryakıt istasyonlarındaki pompacının hatası, dalgınlık, aracı tanımamak gibi nedenlerden dolayı hatalı yakıt alımının söz konusu olabildiğine değinen komite üyeleri, hatalı yakıt alımının hem dizel hem de benzinli araçların motorunda ve diğer aksamlarında ağır hasarlara sebebiyet vererek büyük masraflar çıkarabildiğini anımsattılar. Böyle bir durumla karşılaşmamak veya karşılaşılması durumunda büyük hasarlar yaşamamak için gerek araç kullanıcılarının gerekse de pompa görevlilerinin dikkatli olmalarının önemine değinen komite üyeleri, istasyonlardaki yanlış akaryakıt dolumunu önleyebilmek için araçların akaryakıt depo girişlerine benzin için ayrı, dizel için ayrı depo kapağı üretilmesinin faydalı olacağını belirttiler.
Bu bağlamda, araçların akaryakıt depo girişlerine benzin ve dizel için ayrı ayrı depo kapağı üretiminin standart hale getirilmesi gerekli düzenlemelerin yapabilmesi için TOBB aracılığıyla Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na, bilgi için de TOBB Türkiye Petrol ve Petrol Ürünleri Sanayi Meclisi, Petrol Ürünleri İşverenler Sendikası (PUİS) ve Türkiye Akaryakıt Bayileri Petrol ve Gaz Şirketleri İşveren Sendikası (TABGİS)’e yazı yazılmasını önerdi.
GECE ÇALIŞMA SAATİ
Komite üyeleri İş Kanunu’nun “gece süresi ve gece çalışmaları” başlıklı maddesinde “İşçilerin gece çalışmaları yedi buçuk saati geçemez” hükmünün bulunduğunu hatırlatarak, kanuna “Ancak, turizm, özel güvenlik ve sağlık hizmeti yürütülen işlerde işçinin yazılı onayının alınması şartıyla yedi buçuk saatin üzerinde gece çalışması yaptırılabilir” cümlesinin eklendiğini ve bu sektörlerde 12 saatlik vardiya sisteminin yasallaştığına işaret ettiler.
Ülkemizde de akaryakıt istasyonlarının 24 saat açık olduğu ve yarı kamusal hizmet verdiklerini belirten komite üyeleri, kamuda çalışan güvenlik personelinin vardiya sisteminde 12 saat çalışabilmesinin yasallığı gibi akaryakıt istasyonlarında üç vardiya halinde çalışan personellerin 12 saat çalışma hakkının yasallaştırılması gerektiğini dile getirdiler.
Komite üyeleri, akaryakıt istasyonlarında çalışan personelin de 12 saat çalışma hakkının yasallaştırılmasını istedi. Komite önerilerini gerçekleştirilmesi için TOBB aracılığıyla Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na, bilgi için de Petrol Ürünleri İşverenler Sendikası (PUİS) ve Türkiye Akaryakıt Bayileri Petrol ve Gaz Şirketleri İşveren Sendikası (TABGİS)’na yazı yazılmasını önerdi.
Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Yönetim Kurulu komitenin hem yakıt dolum kapakları konusundaki önerisini hem de personelin 12 saatlik vardiya sisteminden yararlanabilmesi için dile getirdiği istek ve önerilerini olumlu bularak gerekli çalışmalara başladı.