34.Grup (Motorlu taşıt parça ve aksesuarları bakım ve onarımı) Meslek Komitesi, Tüketici Hakem Heyetlerinin ayıplı olduğu iddia edilen mal ve hizmet konusunda hakkaniyetli görüş belirtmelerini önerdi.
Sektör mensubu üyelerden gelen şikayetleri ele alan komite üyeleri, söz konusu şikayetlerde, Tüketici Hakem Heyeti kararlarının birçoğunun firmaların aleyhlerinde sonuçlandığını ifade ettiler. Şikayet konusuyla ilgili uzman ya da bilirkişi görüşü alınarak daha titiz ve özenli kararlar alınmasını öneren komite üyeleri, müşteri şikayetleri nedeniyle firmaların mağduriyet yaşadıklarını ve imaj zedelenmesi oluştuğunu dile getirdiler.
Komite üyelerince yapılan değerlendirmeler neticesinde, tüketicilerin ekonomik çıkarlarının korunması amacıyla önemli rol üstlenen tüketici hakem heyetlerinin, ayıplı olduğu iddia edilen mal ve hizmet konusunda hakkaniyetli görüş belirtmesi önerildi.
Bu kapsamda, meslek komitesi önerisinin Antalya Ticaret İl Müdürlüğüne yazı ile iletilmesi istendi.
Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Yönetim Kurulu komitenin önerisini olumlu bularak gerekli yazışmayı başlattı.