Şirketler de ağaçlar gibi yaşayan organizmalardır. Bir şirket kendini geleceğe taşıyan değerleri yaratmayı amaçlar. Şirketi oluşturan birimler birbiriyle uyum içinde çalıştırmak zorunda olduğu gibi kendi içinde de aynı uyumu yakalamalıdır. Bunun yanında şirket dış dünyadaki gelişmeler ayak uydurarak verimliliği arttırmak, bankalar ve para piyasaları ile ilişkilerini düzenlemek, hızla değişen bilgi teknolojilerini takip etmek ve yasal zorunluluklarını yerine getirmek zorundadır. Bütün bunlara ek olarak kurumsal gelişimi de takip etmek şirket ve çalışanları için fazladan bir yük anlamına gelebilir. İşte bu noktada kurumsal gelişim şirketinize yeni ufuklar açar.
Eskiden uçaklar sınırlı mesafede, sınırlı yolcu ile yolculuk yapacak kapasitedeydi. Eğer uçak teknolojisi aynı kalsaydı, aynı anda binlerce kişiyi çok daha uzun mesafelere taşıyacak uçaklara sahip olamazdık.
İş sahibi, yöneticiler ve çalışanlar olarak; kurumsal yapımız, stratejilerimiz, süreçlerimiz, tüm paydaşlarımız ve kültürümüz arasındaki uyumu artırmak; dış çevre koşulları ile başa çıkma becerimizi artırmak; yeni ve yenilikçi kurumsal çözümler üretmek; kendimizi yenileme yeteneğimizi geliştirmek istiyoruz. Hepsini bir arada başarabilmek için kurumsal gelişimi amaçlamaktan başka çaremiz yok.
Kurumsal Gelişim; Yönetim Danışmanlığı, Eğitim ve Gelişim Uygulaması, Kısa Süreli, Bir Uygulama Aracı değildir. Kurumsal Gelişim, Bireysel, ekip ve kurumsal değişimi kolaylaştırma ve kurumsal etkililiği arttırma sürecidir. Kurumsal gelişimin amacı kurumsal etkililiği ve sağlıklı kurumsal ortamı sağlamaktır. Unutmayalım ki kurumsal gelişim uzun vadeli iyileştirme çabasıdır.
Kurumsal gelişim veri toplama ile başlar, teşhis, değerlendirme, müdahale araçları ile devam eder. Bütün aşamaların titizlikle yürütülmesi çok önemlidir. Öncelikle veri toplama aşamasında karşılıklı görüşmeler, gözlem, odak grup çalışmaları ve anket yapılır. Kurumsal gelişim, bunları değerlendirir ve organizasyon için en iyi müdahale araçları olarak belirler.
Müdahale yöntemleri bireysel, kurumsal ya da organizasyonun kendine has araçları ile yapılır.
Kurumsal gelişim; organizasyonel mükemmelliğe ulaşmaya veya işini yeniden yapılandırmaya çalışan bir firmanın stratejik kararlarını ifade eder. Kurumsal gelişim, en çok rekabet avantajını sürdürürken müşterilerine en iyi ürün ve hizmetleri sunmaya çalışan yenilikçi şirketlerde görülür. İş geliştirme bağlamında şirketler, bir şirketin kendi geçmiş performansının yanı sıra emsallerinden daha iyi performans göstermesine yardımcı olabilecek karmaşık stratejilerin uygulanması yoluyla mükemmelliğe ulaşmaya çalışır.
Rekabet alanımızın sadece yaşadığımız alan ile sınırlı olduğunu unutmayalım. Günümüzün küresel rekabet ortamına uyum sağlamanın yolu kurumsal gelişime ayak uydurmaktan ve kurumsal gelişimi yaratacak, yönetecek doğru kişileri bulmaktan geçer. Kurumsal gelişim her aşaması titizlikle planlanması gereken önemli bir süreçtir; doğru planlanıp yürütülmesi gereken önemli bir iştir.
Bu konudaki farkındalığı arttırmak ve gelişime katkı sağlamak üzere; Odamız ve İzgören Akademi işbirliği ile “Kurumsal Gelişim Yolculuğunda Ufuk Turu Söyleşileri: Değişimi İvmelendirmek” konulu etkinlik 22 Mart 2022 Salı günü 14.00-16.00 saatleri arasında zoom meeting üzerinden ücretsiz gerçekleştirilecektir. Kayıt Linki: https://atso.xyz/SMBJI
Katılımınızı bekler iyi çalışmalar dileriz.
Kurumsal Gelişim Müdürlüğü
Kaynakça: https://aagelisim.com.tr