Bankaların aldığı haksız ücret sorununa çözüm getirilsin
Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) 9.Grup (Tekstil) Meslek Komitesi, grup üyelerinden gelen şikayetlerde; bankaların, ticari müşterilerinden aldığı “kredi tahsis ve değerlendirme ücreti” gibi haksız sayılabilecek ücretler sorununa çözüm getirilmesi için Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) devreye girmesini istedi.
Günümüzde, devamlılığın sağlanması ve ticari faaliyetlerini arttırmaları maksadıyla en küçük ticarethanenin bile birden çok bankayla çalıştığı ifade eden komite, firmalar ile bankalar arasındaki masraf savaşının her geçen gün yeni bir boyut kazandığı belirtti. Firmaların vergiden çok bankalara her işlem (pos ücreti, hesap işletim ücreti, kredi kartı aidatı, çek karnesi masrafı, kredi kullanım masrafı, dosya masrafı,..vb) için ayrı ayrı masraf bedeli ödediklerini hatırlatan komite, son dönemde üye şikayetlerine konu bir diğer hususun da, kredi kullanırken ilgili tüketiciye bilgi dahi verilmeden toplam kredi limitinin yüzde 1’lik kısmının “kredi tahsis ve değerlendirme” ücreti olarak tahsil edilmesi olduğunu hatırlattı.
Bankaların söz konusu kesintiyi her 6 ayda bir tekrarlamasının ciddi maliyet yarattığı dile getiren komite üyeleri, yaptıkları değerlendirmeler neticesinde, ekonomik krizin arttığı şu günlerde firmaların ayakta durmakta bile zorlandığı, dövizde oluşan dalgalanmaların piyasalarda ağır hasarlar oluşturduğu, ekonomide moral bozan gelişmelerin de devam ettiği belirtilerek, bankalar tarafından alınan haksız ücret sorununun çözüme kavuşturulması amacıyla çalışmalar yapılmasını önerdi.
Söz konusu önerinin hayata geçirilmesi maksadıyla, TOBB aracılığıyla Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) nezdinde gerekli girişimlerde bulunulmasını isteyen komitenin bu kararı Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Yönetim Kurulu tarafından olumlu bulunarak gerekli girişimlere başladı.