Amazon.com.tr’nin Türk satıcıları e-ihracat için bir araya getirdiği BiTıklaAvrupa eğitimi Antalya Ticaret ve Sanayi Odası’nın evsahipliğinde 110 KOBİ’nin katılımıyla gerçekleşti.
TOBB, Amazon.com.tr ve Boğaziçi Üniversitesi iş birliğiyle KOBİ’lere ve işletmelere e-ticaretin avantajlarını ve Avrupa’ya e-ihracatın ipuçlarını anlatarak yerli işletmeleri e-ihracatla büyütecek BiTıklaAvrupa eğitim serisi, yıl boyunca 20’nin üzerinde ilde düzenlenecek.
Amazon.com.tr, Türkiye’nin e-ihracat potansiyeline yatırım yapmaya devam ediyor. TOBB, Amazon.com.tr ve Boğaziçi Üniversitesi iş birliğiyle KOBİ’lere ve işletmelere e-ticaretin avantajlarını ve Avrupa’ya e-ihracatın ipuçlarını anlatarak yerli markaları e-ihracatla büyütecek BiTıklaAvrupa eğitim programının bir yenisi Antalya’da gerçekleşti. Eğitimler, Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşegül Toker ve Amazon.com.tr satış ekibi tarafından verildi.
KOBİ’lerin Amazon’un Avrupa pazar yerlerinde (Almanya, Fransa, İngiltere, İspanya ve İtalya) işlerini büyütmelerine ve satışlarını artırmalarına destek olmak üzere kurgulanan eğitimler, Antalya’da 110 KOBİ’nin katılımıyla gerçekleşti. Program kapsamında 2020 yılı boyunca Türkiye genelinde 20’nin üzerinde ilde eğitim gerçekleştirilecek.
Antalya Ticaret ve Sanayi Odası’nda düzenlenen eğitim seminerinde konuşan ATSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Atılgan: “Odamız bünyesinde eğitim faaliyetlerini yürüten ATSO Akademi ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Amazon.com.tr ve Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi işbirliğinde KOBİ’leri Avrupa’ya e-ihracat yolunda desteklemek amacıyla düzenlenen BiTıklaAvrupa e-ihracat seminerine ev sahipliği yapmaktan mutluluk duyuyoruz. Çağımız e-ticaret ve dijital veri ekonomisi çağı. KOBİ’lerimize ve üyelerimize ticaretin kurallarının değişmekte olduğunu görmelerini, bu ufuk açıcı eğitimden faydalanmalarını ve e-ihracat konusunda ilerleme kaydetmelerini önemle tavsiye ediyorum” dedi.
Türkiye’nin ihracat potansiyeline dikkat çeken ve Amazon.com.tr’nin çalışmalarından söz eden Amazon.com.tr Kurumsal Strateji ve Kamu İlişkileri Genel Müdürü Atilla D. Yerlikaya ise: “TOBB ve Boğaziçi Üniversitesi ile gerçekleştirdiğimiz BiTıklaAvrupa eğitimleriyle Türkiye’deki işletmelerin yüzde 90’ından fazlasını oluşturan KOBİ’lere çok daha yakından temas etme fırsatı bulduğumuz için çok mutluyuz. Eğitim serisi ile başlattığımız bu güç birliğiyle KOBİ’ler için e-ihracat yolculuğunu kolaylaştırıyoruz. Amazon.com.tr olarak hedefimiz Türk KOBİ’lerini milyonlarca potansiyel müşteriyle buluşturarak yerel işletmeleri uluslararası arenaya taşımak” dedi.
BiTıklaAvrupa eğitimleri dijital tüketicinin beklentileri, e-ihracatta yatan potansiyel, Amazon.com.tr’nin satıcılara sunduğu fırsatlar ve Amazon.com.tr üzerinden e-ihracat yapabilmek için gerekli adımlar gibi başlıkları kapsıyor. TOBB çatısı altındaki odalara kayıtlı ve e-ihracatla işini büyütmek isteyen tüm şirketlerin katılımına açık ve ücretsiz olan eğitimler TOBB’a bağlı odaların organizasyonunda gerçekleştiriliyor. Eğitimlere ilişkin başvuru formu ve eğitim takvimine www.bitiklaavrupa.com üzerinden ulaşılabiliyor. Herhangi bir eğitim seansına katıldıktan sonra Amazon Avrupa’da satış için kaydını tamamlayan tüm satıcılara Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya pazaryerlerinin her birinde ayrı ayrı kullanabilmeleri için 25’er Euro, İngiltere pazaryerinde kullanabilmeleri için ise 20 İngiliz Sterlini değerinde site içi hediye reklam bedeli sunulacak.