Antalya Ticaret ve Sanayi Odası 25.Grup (Dayanıklı Tüketim Malları) Meslek Komitesi Nisan ayı olağan toplantısını elektronik ortamda gerçekleştirdi.
Komite üyeleri tarafından, tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi sebebiyle belli yaş gruplarının sokağa çıkmalarının yasaklandığı, ayrıca birçok kişinin de “Evde Kal‟ çağrı ve kampanyalarına uymak ve sosyal izolasyonu sağlamak için evlerinden çıkmadan işlerini takip ettikleri, bu ortamda tüketicilerin öncelik ve ihtiyaçlarının değişerek harcamalarının da bu doğrultuda şekillendiği ifade edildi.
Bu sebeple, televizyon ve internet başında geçirilen sürenin önemli oranda artmasıyla salgının tüketicilerin harcama tercihlerinde birçok değişikliğe neden olduğu, e-ticaret sitelerinden (Amazon, Trendyol, N11, Morhipo, GittiGidiyor, ÇiçekSepeti vb.) her türlü ihtiyaç alışverişinin sözde indirim kampanyalarıyla artmasıyla perakende cadde mağazalarına olan ilginin azaldığı kaydedildi.
Komite üyeleri, ulusal televizyon kanallarında yayımlanan “%70‟e varan indirim” adı altında her türlü ürünün içinde yer aldığı sözde kampanyaların tüketiciyi yanılttığını ve gerçeği yansıtmadığını, haksız rekabete sebebiyet verdiğini belirtti.
Ülke istihdamına katkı sağlayan diğer sektörlerin haklarının korunması, rekabetin hakkaniyetli ve etik kurallar çerçevesinde yapılması için bahse konu e-ticaret sitelerinin tüketiciyi yanıltıcı faaliyetlerine yönelik gerekli önlemlerin alınmasını talep eden Komite üyeleri, söz konusu önerinin değerlendirilmesi için TOBB aracılığıyla T.C. Ticaret Bakanlığı ile Rekabet Kurumu’na yazı yazılması konusunun Yönetim Kurulu’na sunulmasına karar verdi.
ATSO Yönetim Kurulu, komitenin önerisiyle ilgili gerekli girişimi başlattı.