ATSO 38. Grup (Reklamcılık, Fuar Ve Organizasyon Hizmetleri, Televizyon Ve Radyoculuk Faaliyetleri) Meslek Komitesi Ekim ayı olağan toplantısını elektronik ortamda gerçekleştirdi. Komite üyeleri tarafından tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisinin özellikle 38. Gruba bağlı sektörleri derinden etkilediği, sektörde %80 civarında daralmaya neden olduğu, bu kapsamda fuar ve organizasyon hizmetleri, reklam ajansları, açık hava reklamcılığı hizmeti veren firmaların faaliyetine devam edebilmeleri için bir an evvel önlem alınması gerektiği bildirildi.
Komite üyeleri bu doğrultuda;
Pandemiden en çok etkilenen sektörlerin başında gelen fuarcılık, organizasyon ve kongre hizmetlerinde faaliyet gösteren firmaların 2021 yılında düzenlenecek olan fuar, organizasyon ve kongre hizmetlerinin desteklenmesi amacıyla;
● TOBB tarafından fuar organizasyon firmalarından talep edilen fuar başvuru, değişiklik, iptal gibi ücretlerin 2021 yılı sonuna kadar alınmaması,
● Fuar düzenleyecek olan firmaların reklam ve tanıtım konularındaki harcamalarına maddi destek sağlanması,
● Fuarlara katılım sağlayacak firmaların katılım bedellerinde m2 bazında destek verilmesi,
● Fuara katılacak olan firmaların stant kurulumu, reklam materyalleri ve tanıtım harcamalarına maddi destek
sağlanması vb. gibi organizatör ve tedarikçi firmalar ile katılımcılara yönelik desteklerin verilmesi önerisinde bulundu.
Bahse konu önerilerin TOBB aracılığı ile T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı ile T.C. Ticaret Bakanlığı’na yazılı olarak iletilmesi konusunun Yönetim Kurulu’na sunulmasına karar verildi.
Branda fiyatlarında dikkat çeken artış
Komite üyeleri, endüstriyel reklam sektöründe son dönemde döviz kurlarındaki artış ve vergiler nedeni ile maliyetlerin ciddi anlamda yükseldiğini, bu maliyetlerin müşteriye yansıtılamamasından dolayı yaklaşık %40 civarında bir iş kaybı yaşandığını bildirdi. Bu sürecin devam etmesi halinde iş kaybı açığının giderek büyüyeceği, bunun da sektörde faaliyet gösteren firmaların geleceği açısından tehlike oluşturduğunu belirten komite üyeleri, biran önce önlem alınması gerektiğini ifade etti. Toplantıda ayrıca; branda gibi bazı ürünlerin ithalatında sıkıntılar yaşandığı, özellikle toptan branda satışı yapan firmaların yurt dışından malzeme getirmekte sıkıntı yaşadıkları, fiyatların neredeyse iki katına çıktığı, “ilerleyen tarihlerde piyasada branda kalmayacağı, bu yüzden stoklama yapmaları gerektiği, aksi halde bu malzemenin temininde mağduriyet yaşayacakları” gibi söylentilerin olduğu da bildirildi.
Komite üyeleri, böyle bir ortamda, toptan branda satışı yapan firmaların da ciddi fiyat artışlarına gittiği belirtildi. Bu fiyat artışlarının nedeninin ürün tedariği yapılamamasından kaynaklı mı ya da söz konusu firmalar tarafından yapılan stoklama kaynaklı mı olup olmadığına dair denetimlerin yapılması ve gerekli önlemlerin alınması için Ticaret Bakanlığı nezdinde gerekli girişimlerde bulunulmasını talep etti.
KDV oranı %18’den %1’e düşülsün
Öte yandan Covid-19 pandemisinin ekonomiye olumsuz etkilerinin azaltılması için yapılan çalışmalar kapsamında bazı sektörlerde % 18 olan KDV oranının yıl sonuna kadar % 8’e indirildiği, turizm bağlantılı sektörlerde ise % 1 olarak uygulanacağı hatırlatıldı. KDV indiriminden faydalanacak hizmetler arasında fuar ve organizasyon hizmetleri dahil edilirken, yine aynı sektörde faaliyet gösteren reklamcılık sektörünün bu uygulamanın dışında tutulduğunu vurgulayan Komite üyeleri, bu çerçevede, reklamcılık sektörüne yönelik ajans hizmet bedelleri ve medya satın alma tutarlarında (açık hava reklam kiralama, sosyal medya üzerinden satın alınan reklamlar) KDV oranın %18’den %1’e düşülmesi maksadıyla Hazine ve Maliye Bakanlığı nezdinde gerekli girişimlerde bulunulması önerisinde bulundu.
Görüş ve önerilerin değerlendirilmesi maksadıyla TOBB aracılığıyla ilgili kurumlar nezdinde gerekli girişimlerde bulunulması konusunun Yönetim Kuruluna sunulmasına karar verildi.
Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Yönetim Kurulu, komitenin önerileriyle ilgili gerekli girişimleri başlattı.