Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ne (TOBB) bağlı Oda/Borsalar tarafından tescil ettirilen coğrafi işaretli ürün sayısı 206’ya, tescil başvurusu yapılan ürün sayısı ise 197’ye ulaştı. Bilindiği gibi Antalya’nın ünlü tahinli piyazı da “Coğrafi İşaret”li ürünler arasında yer alıyor.
Antalya Ticaret ve Sanayi Odası’nın yürüttüğü çalışmalar sonucu Antalya Piyazı’nın Mahreç İşareti, 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu 29.12.2017 tarihinde tescil edilmişti.
ANTALYA’NIN COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLERİ
Antalya’nın “Piyazı” dışında şu ürünler Coğrafi İşaretli;
Alanya Avokadosu, Alanya Gülüklü (Hülüklü) Çorba, Alanya Yenidünyası, Antalya Tavşan Yüreği Zeytini, Finike Portakalı, Korkuteli Karyağdı Armudu.
COĞRAFİ İŞARETLER KATMA DEĞERİ ARTIRIYOR
Türkiye’nin zengin coğrafyasının yanı sıra kültürel değerlerinin de bir yansıması olan coğrafi işaretler konusunda farkındalık her geçen gün artıyor.
Bu kapsamda, Türkiye’de tescili alınan 501 coğrafi işaretli ürünün, 206’sı Oda ve Borsalar tarafından alındı. Başvuru aşamasında bulunan 595 ürünün ise 197’si Oda ve Borsalara ait.
Oda/Borsalar tarafından tescil ettirilen Coğrafi İşaretli ürünler arasında; Şanlıurfa Ticaret ve Sanayi Odası 25, Gaziantep Ticaret Borsası 12, Van Ticaret ve Sanayi Odası 5 coğrafi işaret tescili ile ilk üç sırada yer alıyor.
Coğrafi işaret başvurusunda ise ilk üç sırada, Bolu Ticaret ve Sanayi Odası (12), Gaziantep Ticaret Borsası (11) ve Adana Ticaret Odası (9) bulunuyor.
Coğrafi işaretler; ürünlerin özgünlüğünü tescilleyerek, yerel ürünlere ayırt edici nitelikler kazandırıyor ve ürünlerin katma değerini artırıyor. Böylece üreticilere de rekabet üstünlüğü sağlayarak, yerel ekonomileri kalkındırıyor.
Oda ve Borsalar da, coğrafi işaretlerin denetimi, tanıtımı ve pazarlanması konusunda etkin çalışma yaparak, bu toprakların sahip olduğu zenginlik olan coğrafi işaretleri yaşatıyor.