ATSO Başkanı Davut Çetin, hem ATSO Meslek Komiteleri’nin hem de Antalya Tanıtım A.Ş’nin turizmde başka yeni projeler üzerinde çalıştığını belirterek, Antalya Mücevher Festivali projesini hayata geçirmek istediklerini söyledi.
Çetin, “Bu dönemde Antalya Tanıtım A.Ş.’de temsilcimiz artık Cahit bey arkadaşımız olacak. Şimdi Tanıtım A.Ş. ve kuyumculuk sektörümüz birlikte Antalya Mücevher Festivali projesini ele alıyorlar. 26. Grubumuzun öncülüğünde kuyum, gümüş, saat sektöründe Cam Piramit gibi bir mekanda bir festival düşünüyoruz. Antalya’da alışveriş turizmini canlandırmak için kuyum veya mücevher festivali güzel bir fikirdir. Güzel bir mekanda, kuyumculuk sektörümüzün yönetiminde, Tanıtım A.Ş.’nin organizasyonuyla Türkiye’de, hatta yurtdışında ilgi çekecek bir mücevher festivalinin başarılı olacağına inanıyorum. Hatta bir tasarım yarışması da eklenebilir. Cahit bey ve Komitemiz bu konuda çalışacaktır.
Geçen yıllarda denenen Alışveriş festivaline Oda olarak büyük bütçe verdik, ancak beklediğimiz sonucu alamadık. Bütün Antalya genelinde alışveriş festivali yaptığımız zaman, bizim zorlamamızla olmuyor. Sektörün, esnafın sahip çıkması gerekiyor. Onuncu grubumuz da deri, ayakkabı sektöründe alışveriş festivali yapılabileceğini belirtiyor. Bir sektör, hatta bir cadde alışveriş festival, indirim günleri düzenleyebilir, biz de buna destek oluruz.
Tanıtım alanında bir dönem Tanıtım A.Ş. aktif olarak görev yaptı. Son zamanlarda her kurum yine ayrı tanıtım yapmaya başladı. Her belediye fuarlara ayrı ayrı gidiyor.
Antalya’nın tek bir destinasyon olduğunu unutmayalım. Önce markamızı güçlendirelim, sonra her ilçemiz bir konsept geliştirsin ve onu tanıtsın. Hepimiz dört bir yandan aynı şeyi yaptığımız zaman verimsizlik oluyor.
Dijital turizm çağı
Biz Antalya tanıtımının her yıl yeni bir temayla, yeni bir sloganla, hatta her yıl yeni bir pazara yönelerek çok daha etkili bir tanıtım olmasını arzu ediyoruz. Bu nedenle Tanıtım A.Ş. daha güçlü olmalıdır. Şirketin bir büyük ortağı Büyükşehir Belediyesidir, diğer ortakları Borsa, Alanya, Manavgat Odalarımız, AKTOB, BETUYAB, Deniz Ticaret Odası ve ATAV’dır. Bu çatıyı güçlendirmemiz gerekiyor.
Şimdi dijital turizm çağına giriyoruz. Artık turizmde büyük veri analizi gibi yeni araçları kullanmamız gerekiyor. Dijital turizm çağında otellerimiz ve ilçe belediyelerimiz gerekli tanıtım çalışmasını tek başlarına yapamayabilirler. Tanıtım A.Ş. bu konularda da Antalya için gerekli çalışmayı yapabilir.
EXPO’nun atıl kalmasına seyirci olamayız
Diğer taraftan Antalya olarak EXPO gibi bir değerin atıl kalmasına seyirci kalamayız. EXPO bugün İl Tarım Müdürlüğü tarafından yönetiliyor. Keşke Antalya olarak EXPO’ya il olarak sahip çıksak ve o yatırımları değerlendirsek. Örneğin Tanıtım A.Ş. oradaki kongre merkezini işletebilir. Antalya Tanıtım Vakfımız, Kongre Büromuz ve çok sayıda turizm altyapı birliğimiz ve derneklerimiz var. Birliktelikle güçlü bir sistem kurmalıyız” diye konuştu.