ATSO AR-GE MÜDÜRLÜĞÜ

Neredeyse tüm kaynak pazarlarda 2017 yılında daha yüksek turizm harcamalarının rapor edilmesi, tüm dünya bölgelerinde uluslararası turizme yönelik güçlü talebin yansımasıdır. Amerika yurtdışı harcamalarını bir önceki yıla göre 12 milyar dolardan fazla artırırken, Çin 8 milyar dolar daha fazla harcama yaparak 2017 yılında dünyanın en büyük harcama yapan ülkesi olma konumunu korumuştur. 2016 yılına göre Rusya Federasyonu 7 milyar dolar,  Brezilya ise 5 milyar dolar daha fazla harcama yapsa da bu iki ülkenin önceki yıllara göre harcamaları daha zayıf kalmıştır. Güçlü turizm harcamaları, artan bağlana bilirlik ve vize kolaylığı ile küresel ekonomik yükselmeyi yansıtmaktadır.

En son yayınlanan (UNWTO) Dünya Turizm Barometresi’nde de görüldüğü gibi, en büyük 25 kaynak pazarın tümü, 2017 yılında uluslararası turizme yönelik daha yüksek harcamalar bildirmişlerdir. Çin, 258 milyar ABD Doları ile 2017 yılında dünyanın en fazla yurt dışı turizm harcaması yapan ülkesi olmuştur. (yerel para biriminde + 5%)

Diğer üç BRIC ekonomisi de 2017 yılında harcamayı önemli ölçüde artırmıştır. Rusya Federasyonu’nun harcamaları (+%13)  birkaç yıl süren düşüşün ardından, 31 milyar ABD doları seviyesine ulaşmıştır. Böylelikle sıralamada üç basamak atlayarak 8. sıraya yükselmiştir. Brezilya (% + 20) da güçlü toparlanmayla 19 milyar ABD Dolar harcama ile sekiz sıra yükselerek 16.sıraya yerleşmiştir. Hindistan, 18 milyar ABD Doları yurtdışı harcaması ile  (% 9’luk artışla)  yükselişini sürdürmüş ve sıralamasını 4 basamak yükselterek 17. sıraya yerleşmiştir.

“Gelişmekte olan ekonomiler turizmin gelişiminde önemli bir rol oynamaktadır. UNWTO Genel Sekreteri Zurab Pololikashvili Rusya Federasyonu’nun ve Brezilya’nın toparlanmasını ve Hindistan’ın süregelen yükselişini görmekte çok memnun olduklarını belirterek gelişmekte olan bu önemli pazarların birçok destinasyonda büyümeye ve piyasa çeşitliliğine katkıda bulunduğunu ifade etmiştir.”

2017 yılında gelişmiş ekonomiler, dünyanın en büyük ikinci dış seyahat pazarı olan Amerika’nın (% 9) liderliğinde güçlü bir performans göstermiştir. Amerikalı gezginler uluslararası turizme 2017 yılında 12 milyar dolar daha fazla harcama yapmışlardır. Almanya’nın (3. en büyük pazar) ve İngiltere’nin (4. en büyük pazar) harcamaları %3 artarken,  Fransa’nın (5.en büyük pazar) %1 artmıştır.

Avustralya’da (6.) % 7 ve Kanada’da (7.) % 9 büyüme gözlenmiştir. Güney Kore (9.) harcamalarını %9 arttırırken, İtalya (10.) %6 arttırmıştır.

İlk 10’un ötesinde, turizm harcamaları İsveç’te (% + 14) ve İspanya’da (% + 12) önemli ölçüde artmıştır.

Dış seyahat turizminin bu güçlü sonuçları, 2017 yılında uluslararası turist varışlarının %7 oranında artmasıyla uyumludur. Geçen yıl varışların %8 arttığı Avrupa’ya olan turizm talebi yükselmiştir.

Kaynak:https://cf.cdn.unwto.org/sites/all/files/pdf/unwto_barom18_02_mar_apr_excerpt__0.pdf